divendres, 26 d’abril del 2013

Comparació entre mapes


Després del recorregut d’aprenentatges que he anat adquirit a través de l’assignatura i gràcies als articles proposats, el mòdul i el debat, he pogut desenvolupar aquest nou mapa conceptual.

Per començar la comparativa, trobo que hi ha un element molt diferenciador i evident entre ells, la manera de realitzar-se. El primer mapa esta fet de manera tradicional, amb un full blanc i retoladors de colors, i posteriorment escanejat. El segon està realitzat amb el programa CmapTools. Gràcies a aquest segon mapa m’he adonat de la gran possibilitat que presenta les noves tecnologies per poder estructura els coneixements.

Els mapes conceptuals s’han d’analitzar amb la quantitat i qualitat de conceptes que hi apareixen, i amb la relació que s’estableixen entre ells.

El primer mapa, es troba amb pocs conceptes i força escàs de contingut, ja que encara no havia pogut rebre els coneixements que m’han aportat aquesta assignatura. Tot i tenir cabuda els eixos fonamentals i estar relacionats entre ells de manera coherent, no s’explicitava que representaven aquest conceptes.

D’altra banda, en el segon mapa conceptual, destaco la relació que hi ha entre Ciència, Tecnologia i Societat, els quals formen un triangle interactiu ; d’aquests se n’extreuen diferents fletxes que ens guien a elements com: que generen, que fomenten, que pretén millorar.. Aquest mapa conceptual  esta realitzat en colors per a una millor comprensió del procés d’ aprenentatge. Els tres eixos importants( Ciència, tecnologia i societat) que es troben en  relació i interacció mútua estan en negreta , amb una font de la lletra més gran que la resta de conceptes i amb un subratllat del mateix color entre ells.

Cada concepte es representa amb un color determinat ,Ciència : color taronja; Tecnologia: color blau; Societat: color lila. Tots els conceptes que es troben al mapa conceptual estan sombrejats del mateix color que el seu eix representatiu, excepte dos conceptes. El primer concepte diferencia és el d’Educació que es representa en color groc, ja que el considero un concepte molt important en l’assignatura i es necessari diferenciar-lo. El segon concepte  és el de TE ( Tecnologia educativa), com el seu propi nom indica aquest concepte és la unió de Tecnologia (color blau) i Educació (color groc), per tant el concepte de TE haurà de ser de color verd.

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada