Després del recorregut d’aprenentatges que he anat
adquirit a través de l’assignatura i gràcies als articles proposats, el mòdul i
el debat, he pogut desenvolupar aquest nou mapa conceptual.
Per començar la comparativa, trobo que hi ha un
element molt diferenciador i evident entre ells, la manera de realitzar-se. El
primer mapa esta fet de manera tradicional, amb un full blanc i retoladors de
colors, i posteriorment escanejat. El segon està realitzat amb el programa
CmapTools. Gràcies a aquest segon mapa m’he adonat de la gran possibilitat que
presenta les noves tecnologies per poder estructura els coneixements.
Els mapes conceptuals s’han d’analitzar amb la
quantitat i qualitat de conceptes que hi apareixen, i amb la relació que
s’estableixen entre ells.
El primer mapa, es troba amb pocs conceptes i força
escàs de contingut, ja que encara no havia pogut rebre els coneixements que
m’han aportat aquesta assignatura. Tot i tenir cabuda els eixos fonamentals i
estar relacionats entre ells de manera coherent, no s’explicitava que
representaven aquest conceptes.
D’altra banda, en el segon mapa conceptual, destaco la
relació que hi ha entre Ciència, Tecnologia i Societat, els quals formen un
triangle interactiu ; d’aquests se n’extreuen diferents fletxes que ens guien a
elements com: que generen, que fomenten, que pretén millorar.. Aquest mapa
conceptual esta realitzat en colors per
a una millor comprensió del procés d’ aprenentatge. Els tres eixos importants(
Ciència, tecnologia i societat) que es troben en relació i interacció mútua estan en negreta ,
amb una font de la lletra més gran que la resta de conceptes i amb un
subratllat del mateix color entre ells.
Cada concepte es representa amb un color determinat
,Ciència : color taronja; Tecnologia: color blau; Societat: color lila. Tots
els conceptes que es troben al mapa conceptual estan sombrejats del mateix
color que el seu eix representatiu, excepte dos conceptes. El primer concepte
diferencia és el d’Educació que es representa en color groc, ja que el
considero un concepte molt important en l’assignatura i es necessari
diferenciar-lo. El segon concepte és el
de TE ( Tecnologia educativa), com el seu propi nom indica aquest concepte és la
unió de Tecnologia (color blau) i Educació (color groc), per tant el concepte
de TE haurà de ser de color verd.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada